FAQ

Veelgestelde vragen
 

Hoe word ik klant bij de NLGS?

Heeft u ooit eerder een abonnement gehad, klik dan op de button 'Mijn.NLGS', vul uw emailadres en wachtwoord in. Ga dan naar 'Abonnementen' en kies het abonnement van uw keuze.
Een belangrijk aandachtspunt tijdens uw inschrijving is dat u uw NGF registratienummer invult. Dit dient voor De Nederlandsche Golf Sociëteit ter verificatie. Uw naam moet overeenkomen met de naam op het pasje van de NGF. Reden hiervoor is dat u zich vóór het spelen zowel met uw NGF-pas, als met uw voucher van De Nederlandsche Golf Sociëteit desgevraagd moet identificeren bij de baan waarop u gaat spelen. De voucher is naam- en datumgebonden en is niet overdraagbaar.

Bonusvoucher actie: als u samen met uw partner of golfmaatje abonnee wordt, dan krijgt u beiden een extra speelvoucher kado. Bent u al abonnementhouder en u brengt een nieuwe golfer aan, dan ontvangt u ook allebei een kadovoucher. Klik hier voor de actievoorwaarden.

Vragen? Mail dan naar klantenservice@nlgs.nl of bel 06-10333099

Stelt De Nederlandsche Golf Sociëteit (NLGS) voorwaarden aan het klant worden?

De Nederlandsche Golf Sociëteit stelt als minimale voorwaarde dat u geregistreerd bent bij de Nederlandse Golf Federatie (NGF) en daarmee in het bezit bent van een handicap 54 (voorheen het golfvaardigheidsbewijs). Voor enkele banen geldt een minimale handicapnorm. Deze specifieke informatie staat in mijn.nlgs bij de voorwaarden van de desbetreffende golfbaan (na aanklikken in de groene tekst) vermeld. Op deze banen kunt u alleen spelen als u voldoet aan deze handicapnorm.

Kan ik meerdere mensen tegelijk als klant inschrijven?

Het abonnement bij De Nederlandsche Golf Sociëteit is persoonsgebonden waardoor het niet mogelijk is om met meerdere mensen in één keer in te schrijven. Wel kunt u allen apart klant worden van De Nederlandsche Golf Sociëteit.

Kan ik met meerdere klanten van de De Nederlandsche Golf Sociëteit tegelijkertijd op een baan spelen?

Op vrijwel alle golfbanen kunt u met 4 personen tegelijk via De Nederlandsche Golf Sociëteit spelen. Maar u kunt bijvoorbeeld ook met een grotere groep spelen of alleen. De afspraken die wij hebben, verschillen per baan. Op een aantal banen kunnen wij inmiddels groepjes t/m 8 personen faciliteren (graag uw verzoek tijdig mailen naar klantenservice@nlgs.nl, de planning verloopt via Mariëlle Vettorato-Dorrestein). Vanzelfsprekend is dit wel afhankelijk van de capaciteit die De Nederlandsche Golf Sociëteit heeft ingekocht en de baanbeschikbaarheid zelf. Het kan voorkomen dat andere klanten van De Nederlandsche Golf Sociëteit op de door u gewenste dag al één of meerdere starttijden hebben gereserveerd.

Zijn er administratiekosten van toepassing?

Er worden geen administratiekosten berekend. Ook voor het upgraden van het abonnement worden geen kosten in rekening gebracht. Voor de betaling van het abonnement in termijnen worden incassokosten in rekening gebracht.

Hoe snel en hoe lang is mijn abonnement actief? 

Bij de inschrijving vinkt u aan op welke dag uw abonnement actief wordt. Alle abonnementen hebben een looptijd van 12 maanden en worden NIET automatisch verlengd. Begin van de 12e maand ontvangt u in Mijn.NLGS het aanbod van een voordeelabonnement als u aansluitend verlengt (ongeveer 10% korting op de standaardprijs).

Abonnement

Welke voordelen biedt de De Nederlandsche Golf Sociëteit?

De Nederlandsche Golf Sociëteit biedt een abonnementsvorm van 12 maanden aan waarbij u niet langer per ronde greenfee hoeft te betalen. Het abonnement is zo opgezet dat golfers tegen een aantrekkelijk tarief op een groot aantal verschillende golfbanen kunnen spelen. De NLGS voucher wordt geaccepteerd op 36 golfbanen.

Op welke golfbanen kan ik als klant van de De Nederlandsche Golf Sociëteit spelen?

De Nederlandsche Golf Sociëteit biedt u speelmogelijkheid op alle van de 36 aangesloten golfbanen. Echter kan het voorkomen dat hier voorwaarden aan verbonden zijn in de vorm van een maximaal aantal starts per jaar of een minimale handicapnorm. Een overzicht van de voorwaarden vind je door in mijn.nlgs op 'Baaninformatie' (in de witte bovenbalk) te klikken. De samenwerking met de golfbanen blijft in ontwikkeling en kan gedurende de looptijd van uw abonnement veranderen. 

Hoe vaak mag ik spelen op dezelfde baan?

Het abonnement is bedoeld om op meerdere golfbanen te kunnen spelen. U mag bij een abonnement waarbij u 1 x per maand 9 of 18 holes kunt spelen maximaal 5 x op een en dezelfde baan spelen in 12 maanden. Heeft u een abonnement waarbij u 2 x per maand 9 of 18 holes kunt spelen, dan mag u maximaal 7 keer op een en dezelfde baan spelen per 12 maanden. Het aantal keer dat u gespeeld heeft op een baan, kunt u terugzien in Mijn.NLGS na inloggen via de button 'Speelgeschiedenis'. Als het maximaal aantal keer spelen op één baan is bereikt, kunt u geen voucher op deze baan meer vastleggen.

Moet ik nog greenfee betalen wanneer ik als klant met een speelvoucher van De Nederlandsche Golf Sociëteit speel?

Nee, u hoeft  geen greenfee te betalen. Het abonnement geeft u periodiek (bijvoorbeeld per maand) recht op een aantal speelbeurten zonder daar nog extra voor te hoeven betalen.

Wordt de garantie afgegeven dat op de genoemde banen kan worden gespeeld?

Er wordt geen garantie afgegeven voor beschikbaarheid van speelrecht. De Nederlandsche Golf Sociëteit heeft ruim voldoende capaciteit ingekocht voor alle900+ abonnees, maar het kan voorkomen dat de gelijktijdige vraag het beschikbare aantal speelrechten overstijgt (bij mooi weer of aan het einde van de maand) of dat de ingekochte capaciteit op een baan door de NLGS gedoseerd wordt vrijgegeven. Het speelrecht wordt zorgvuldig afgestemd op het aantal klanten per regio, zodat de hoeveelheid speelrechten optimaal aansluit op de vraag en u in de meeste gevallen kunt spelen op de golfbaan naar keuze. 

Hoe lang is de reserveertermijn?

De abonnementen hebben een reserveertermijn van 14 dagen. Dit is het maximale aantal dagen dat u het speelrecht/voucher van De Nederlandsche Golf Sociëteit vooruit kunt reserveren. U kunt de voucher 14 dagen vooruit reserveren, of korter, tot op de dag zelf. Het is echter raadzaam om de boeking enkele dagen van te voren te reserveren om er zeker van te zijn dat er plaats is. Na reserveren van uw voucher dient u wel de baan te bellen voor een starttijd. 

Kan ik mijn speelrecht overdragen aan iemand anders?

Een speelrecht/voucher is niet overdraagbaar aan klanten of niet-klanten van De Nederlandsche Golf Sociëteit en is strikt persoonsgebonden én datumgebonden. Dit geldt ook voor een bonusvoucher en voor de vrije voucher.

Kan ik ongebruikt speelrecht meenemen naar de volgende maand?

Ongebruikt speelrecht kan niet worden meegenomen naar de volgende maand. Vanaf de 1e van de volgende maand staat er weer een nieuw speelrecht/voucher tot uw beschikking.

Kan ik bij een 18-holes abonnement, een 18-holes speelrecht ook opsplitsen in 2 x 9 holes?

Het is niet mogelijk om bij een 18 holes abonnement, een 18-holes speelrecht/voucher op te splitsen in 2 x 9 holes. Wel mag u 9 holes spelen op uw 18 holes voucher.

Kan ik een introducé(e) (een niet-klant van De Nederlandsche Golf Sociëteit) meenemen?

Voor introducees gelden de procedures en voorwaarden voor gasten zoals deze gesteld zijn door golfbaan waar u wilt spelen. Dit valt niet onder de afspraken zoals De Nederlandsche Golf Sociëteit die heeft met de desbetreffende baan. U kunt uiteraard wel met niet-klanten spelen, echter dienen die zelf zorg te dragen voor de betaling van hun greenfee.

Kunnen er ook spelers zonder abonnement van De Nederlandsche Golf Sociëteit in dezelfde flight meespelen?

Spelers zonder abonnement kunnen meespelen in dezelfde flight. Wanneer zij geen lid zijn van de betreffende baan of andere vormen van speelrecht hebben, dienen zij een greenfee te betalen. Het is uiteraard ook mogelijk voor hen om een abonnement af te sluiten bij De Nederlandsche Golf Sociëteit.

Kan ik meer dan één abonnement aanschaffen?

Het is niet mogelijk om gelijktijdig meer dan één actief abonnement te hebben.U kunt uw abonnement wel op elk gewenst moment upgraden naar een abonnement waarmee u meer kunt spelen, mailt u dan naar klantenservice@nlgs.nl. Hier worden geen administratiekosten voor berekend en u betaalt alleen voor de rest van de maanden van uw upgrade. Het is uiteraard wel mogelijk om een nieuw abonnement aan te schaffen wanneer uw andere abonnement afloopt. Dan onvangt u altijd een vaste klantenkorting van ongeveer 10%. In de maand dat uw abonnement afloopt, ontvangt u hierover mail.

Kan ik ook meedoen aan wedstrijden?

Ja dat kan, De Nederlandsche Golf Sociëteit organiseert wedstrijden, via mail worden NLGS spelers hiervoor uitgenodigd.

Is het mogelijk met z´n tweeën klant te worden?

U kunt ieder afzonderlijk klant worden van De Nederlandsche Golf Sociëteit. Uw abonnement is persoonsgebonden. U kunt wel gelijktijdig van het abonnement gebruikmaken en samen spelen. Als u samen abonnee wordt, dan komt u in aanmerking voor een bonusvoucher. Klik hier voor de actievoorwaarden.


Persoonlijk account

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, hoe stel ik een nieuw wachtwoord in?

Klik op de button 'Inloggen' op de website van De Nederlandsche Golf Sociëteit en klik vervolgens op ´wachtwoord vergeten´.

U krijgt per e-mail een link toegestuurd waarmee u uw wachtwoord opnieuw kunt instellen.

Ik wil mijn e-mailadres wijzigen, waar kan dit?

Een abonnement is gebonden aan een e-mailadres. Dit kunt u niet zelf wijzigen in mijn.nlgs. Om deze te wijzigen verzoeken wij u een e-mail te sturen aan klantenservice@nlgs.nl.

Ik wil een adreswijziging doorgeven, waar kan dit?

Dit kunt u zelf doen in uw profiel wanneer u bent ingelogd. Klik op 'Profiel' in mijn.nlgs (witte bovenbalk).

Ik ben al klant maar inloggen lukt niet, wat moet ik doen?

U kunt uw wachtwoord opnieuw instellen door te klikken op 'inloggen' en dan op 'wachtwoord vergeten?'. Mocht dit niet lukken, dan kunt u een e-mail sturen aan klantenservice@nlgs.nl

Reserveren

Hoe maak ik een reservering via mijn account bij De Nederlandsche Golf Sociëteit?

Om een reservering te maken, logt u in op mijn.nlgs en doorloopt u de volgende stappen: 

  1. Klik op 'Reserveren' (witte bovenbalk). U selecteert het aantal holes dat u wenst te spelen en selecteert het aantal NLGS spelers, inclusief uzelf, voor wie u wilt reserveren.
  2. Vervolgens vult u de bijbehorende e-mailadressen in en druk u op enter (of op +). 
  3. Vervolgens selecteert u een golfbaan naar keuze en een beschikbare datum naar keuze. Ook kunt u eerst een datum kiezen en vervolgens bekijken welke golfbanen op die datum nog beschikbaar zijn. Om dit te doen klikt u 'Kies eerst een datum'.
  4. Om uw reservering te bevestigen klikt u onderaan op de button 'Bevestig Reservering'.
  5. De reservering is nu gemaakt en zichtbaar boven aan de pagina onder: 'RESERVERINGEN'.  Klik op de button om de e-voucher downloaden. U kunt hiervan een screenshot maken of deze naar uzelf toe mailen.. 
  6. Na het vastleggen van de voucher, belt u de baan voor een starttijd (of boekt online). 
  7. Neem een screenshot van de voucher mee naar de baan: zonder geldige voucher op de juiste naam en datum kunt u niet spelen. Op de dag van spelen ontvangt de golfbaan ook uw e-voucher. 
  8. NB: wanneer u een reservering maakt voor een groep (2 of meer personen) en u wilt de reservering annuleren voor de hele groep, dan dient u voor alle spelers te annuleren door de button 'Hele groep annuleren', te gebruiken. Wanneer u reserveert voor een groep en u annuleert alleen uw eigen reservering, gebruik dan de button: 'Mijn reservering annuleren'. De overige reserveringen blijven dan van kracht. 

Hoe lang van te voren kan ik een reservering maken/starttijd boeken?

De abonnementen hebben reserveertermijn 14 dagen. Dit is het aantal dagen dat u vooruit uw speelrecht/voucher kunt boeken. Korter kan natuurlijk ook tot op de dag zelf (last minute reservering). U kunt dus reserveren en meteen spelen als er vouchers vrij zijn én als de baan een starttijd voor u heeft. Het is echter raadzaam om ruim van te voren te boeken om er zeker van te zijn dat er een voucher beschikbaar is en dat de baan plaats heeft.
Een starttijd boekt u uitsluitend bij de golfbaan en u kunt spelen als de baan een starttijd voor u heeft. In de 'Baaninformatie' (witte bovenbalk in mijn.nlgs) staan de afspraken die de De NLGS heeft gemaakt per baan. U kunt deze ook terugvinden nadat u op een golfbaan hebt geklikt in mijn.nlgs als u een voucher reserveert.

Hoe annuleer ik een reservering?

Op de reserveringspagina (klik na inloggen op de button 'Reserveren'), ziet u uw lopende reserveringen. Bestaande reserveringen kunt u tot 20.00 uur op de dag vóór de speeldag annuleren; u behoudt uw speelrecht/speelvoucher om opnieuw te kunnen reserveren. Wanneer u na 20.00 de dag voordat u gaat spelen annuleert, of op de dag zelf, dan vervalt de maandvoucher.   

Indien u na het verstrijken van de annuleertermijn onverhoopt toch niet kunt gaan spelen, stellen wij het op prijs als u dit aangeeft door de starttijd op de baan te annuleren en de reservering in mijn.nlgs te annuleren. Er wordt dan een annuleringsmail naar de betreffende baan gestuurd.

Hoe identificeer ik mijzelf als klant van De Nederlandsche Golf Sociëteit bij een golfbaan?

U krijgt na het vastleggen van een reservering in mijn.nlgs een e-voucher van De Nederlandsche Golf Sociëteit. Deze vindt u onder 'Reserveringen´. U kunt van de voucher een screenshot maken, of deze mailen naar uzelf. Desgevraagd kunt u deze dan laten zien bij de receptie of de caddymaster. Ter identificatie moet bij het melden desgevraagd de NGF-pas tonen met een paspoort of rijbewijs. Nb. de betreffende golfclub ontvangt op de speeldag uw e-voucher per mail, uitprinten is niet nodig.

Wat gebeurt er als ik een reservering niet annuleer?

Als u uw reservering niet annuleert, verbeurt uw speelrecht. Uit coulance voor de andere klanten vragen wij u de reservering altijd te annuleren in het systeem. Dit zorgt ervoor dat een andere klant van De Nederlandsche Golf Sociëteit gebruikt kan maken van het speelrecht op de desbetreffende dag. Het kan altijd voorkomen dat u onverhoopt niet annuleert, daar hebben wij begrip voor. Bij herhaling zullen wij echter handelen naar de  algemene voorwaarden.

Wat gebeurt er als ik reserveer, maar de golfbaan is de desbetreffende dag niet beschikbaar?

Mocht het voorkomen dat de golfbaan geen starttijd beschikbaar heeft voor de dag waarop u bij De Nederlandsche Golf Sociëteit gereserveerd heeft, dan kunt u uw reservering annuleren en uw speelrecht op een andere datum of voor een andere golfbaan gebruiken.

Mocht er op de speeldag zelf sprake zijn van een baansluiting door weersomstandigheden, dan kunt u dit melden via klantenservice@nlgs.nl . Uw speelrecht wordt dan opnieuw geactiveerd. (Dit geldt niet voor situaties waarbij de baan geopend is, maar er geen beschikbaarheid is. U dient er zelf na te gaan of er plaats is op de baan. Doet u dit buiten de annuleringstermijn, dan is dat voor eigen risico.) Het kan voorkomen dat u op de speeldag onverhoopt niet kunt spelen (door ziekte, autopech een onvoorziene afspraak elders etc). Helaas is uw voucher dan verbruikt. We stellen het op prijs als u uw starttijd afzegd bij de baan en uw voucher in mijn.nlgs annuleert. 

Kan ik altijd spelen?

Het kan voorkomen dat andere klanten van De Nederlandsche Golf Sociëteit de vouchers eerder hebben gereserveerd of dat de door De Nederlandsche Golf Sociëteit ingekochte capaciteit op een specifieke baan gedoseerd open wordt gezet. In mijn.nlgs is het datumblokje dan rood. Wij adviseren om uit te wijken naar een van de andere golfbanen of op een andere dag op uw voorkeursbaan te spelen. 

U kunt één of meer maanden niet spelen?

Het speelrecht wordt per maand beschikbaar gesteld. Het kan voorkomen dat u bijvoorbeeld door reizen, vakantie, werk, afspraken, ziekte, geen vervoer, autopech, blessures of weersomstandigheden uw speelrecht niet kunt verbruiken. Ook dan geldt dat het speelrecht niet meegenomen kan worden naar een volgende maand. De prijs van de abonnementen is zodanig vastgesteld dat zelfs bij een verbruik van 60-70% van het beschikbare speelrecht (gemeten over een jaar) de gemiddelde prijs per gespeelde ronde aantrekkelijker is dan een alternatief.

Huisregels

Wat zijn de huisregels van De Nederlandsche Golf Sociëteit?

De huisregels van De Nederlandsche Golf Sociëteit zijn een afgeleide van de regels bij de baan waar u gaat spelen. Raadpleeg hiervoor altijd vooraf de website van de golfbaan. Verder adviseren wij u om de algemene voorwaarden te lezen alvorens u een abonnement aanschaft.

Ben ik als klant van De Nederlandsche Golf Sociëteit verzekerd voor schade of ongelukken op een golfbaan?

Als klant van De Nederlandsche Golf Sociëteit bent u zelf verantwoordelijk voor schade of ongelukken die door u veroorzaakt worden of die door anderen aan u worden toegebracht.

Gelden er kledingvoorschriften op de golfbaan?

Op iedere golfbaan gelden bepaalde kledingvoorschriften die ook per golfbaan verschillen. Op de website van de golfbaan kunt u zich informeren over de geldende kledingvoorschriften. Wij vragen u deze kledingvoorschriften te respecteren en u zich hier aan te houden. De golfbaan heeft het recht om u de toegang tot de golfbaan te weigeren indien u niet voldoet aan de kledingvoorschriften. Mocht dit voorkomen dan verbeurt uw speelrecht.

Herroepingsrecht

Op welke manier kan ik gebruik maken van het herroepingsrecht?

Teneinde het abonnement kosteloos te ontbinden met gebruikmaking van uw herroepingsrecht, dient u hiervan binnen een termijn van 14 werkdagen melding te maken bij De Nederlandsche Golf Sociëteit B.V., afdeling Klantenservice, middels een reactie per e-mail via klantenservice@nlgs.nl. Indien u binnen 14 werkdagen gebruik maakt van uw abonnement, komt het herroepingsrecht te vervallen.

Opzegging

Wordt mijn abonnement automatisch verlengd?

Uw abonnement wordt niet automatisch verlengd. Zodoende kunt u nooit onbedoeld vastzitten aan uw abonnement. We voorzien uiteraard in de mogelijkheid om eenvoudig uw abonnement zelf te kunnen verlengen 30 dagen voordat uw abonnement afloopt. Begin van de 12e maand ontvangt u in Mijn.NLGS het aanbod van een voordeelabonnement als u aansluitend verlengt (ongeveer 10% korting op de standaardprijs). Als u hierover vragen heeft dan kunt u een mail sturen naar klantenservice@nlgs.nl