FAQ

Veelgestelde vragen

Inschrijven / Klant worden

Hoe word ik klant?

U wordt klant door op de website rechtsboven op de button 'Word klant' te klikken en de verdere stappen te doorlopen.

Wat zijn de betalingsvoorwaarden?

Een abonnement is alleen te verkrijgen tegen vooruitbetaling in één keer of door gespreid  betalen in 12 termijnen. De keuze wordt u voorgelegd in de betalingsmodule. 

Stelt De Nederlandsche Golf Sociëteit (NLGS) voorwaarden aan het klant worden?

De Nederlandsche Golf Sociëteit stelt als minimale voorwaarde dat u geregistreerd bent bij de Nederlandse Golf Federatie (NGF) en daarmee in het bezit bent van een Golfvaardigheidsbewijs/handicap 54. Het Golfvaardigheidsbewijs is een officieel document, gecertificeerd door de Nederlandse Golf Federatie. Voor enkele banen geldt een minimale handicapnorm. Deze specifieke informatie staat bij de voorwaarden van de desbetreffende golfbaan vermeld. Op deze banen kunt u alleen spelen als u voldoet aan deze handicapnorm.

Een belangrijk aandachtspunt tijdens uw inschrijving is dat u uw NGF registratienummer invult. Dit dient voor De Nederlandsche Golf Sociëteit ter verificatie. Uw naam moet overeenkomen met de naam op het pasje van de NGF. Reden hiervoor is dat u vóór het spelen zowel met uw NGF-pas, als uw voucher van De Nederlandsche Golf Sociëteit moet identificeren bij de desbetreffende baan.

Kan ik meerdere mensen tegelijk als klant inschrijven?

Het abonnement bij De Nederlandsche Golf Sociëteit is persoonsgebonden waardoor het niet mogelijk is om met meerdere mensen in één keer in te schrijven. Wel kunt u allen apart klant worden van De Nederlandsche Golf Sociëteit.

Kan ik met meerdere klanten van de De Nederlandsche Golf Sociëteit tegelijkertijd op een baan spelen?

Op vrijwel alle golfbanen kunt u inmiddels met 4 personen tegelijk via De Nederlandsche Golf Sociëteit spelen. Maar u kunt bijvoorbeeld ook met een kleiner groepje spelen of alleen. De afspraken die wij hebben verschillen per baan. Op sommige banen kunnen wij inmiddels groepjes van 5 en 6 personen faciliteren. Dit groeit stapje voor stapje. Vanzelfsprekend is dit wel afhankelijk van de capaciteit die De Nederlandsche Golf Sociëteit heeft ingekocht en de baanbeschikbaarheid zelf. Het kan voorkomen dat andere klanten van De Nederlandsche Golf Sociëteit op de door u gewenste dag al één of meerdere teetimes hebben gereserveerd.

Zijn er administratiekosten van toepassing?

Er worden geen administratiekosten berekend. Voor de betaling van het abonnement in termijnen worden incassokosten in rekening gebracht.

Hoe snel is mijn abonnement actief?

Tot de 16e van de lopende maand wordt uw abonnement direct na betaling geactiveerd en kunt u vanaf de volgende dag gaan spelen. Vanaf de 16e van de lopende maand kunt u een abonnement afnemen dat met ingang van de 1e dag van de volgende maand de mogelijkheid geeft om te spelen. Wilt u in de 2e helft van een maand een abonnement afnemen en meteen spelen? Neem dan contact op met klantenservice@nlgs.nl: u krijgt dan een link voor het abonnement dat met terugwerkende kracht ingaat op de 1e van de lopende maand. Alle abonnementen hebben een looptijd van 12 maanden.

Abonnement

Welke voordelen biedt de De Nederlandsche Golf Sociëteit?

De Nederlandsche Golf Sociëteit biedt een abonnementsvorm waarbij u niet langer per ronde hoeft te betalen. Het abonnement is zo opgezet dat golfers tegen een aantrekkelijk tarief op een groot aantal banen kunnen spelen.

Op welke golfbanen kan ik als klant van de De Nederlandsche Golf Sociëteit spelen?

De Nederlandsche Golf Sociëteit biedt u speelmogelijkheid op alle aangesloten golfbanen. Echter kan het voorkomen dat hier voorwaarden aan verbonden zijn in de vorm van een maximaal aantal starts per jaar of een minimale handicapnorm. Een overzicht van alle golfbanen vindt u door bovenaan de website op het kopje 'Golfbanen' te klikken. De samenwerking met de golfbanen blijft in ontwikkeling en kan gedurende de looptijd van uw abonnement veranderen.

Hoe vaak mag ik spelen op dezelfde baan?

Het abonnement is bedoeld om op meerdere golfbanen te kunnen spelen. Afhankelijk van het aantal golfbanen in een regio en de voorwaarden van de golfbanen zelf, is het aantal speelbeurten per klant per baan gelimiteerd op 5 per jaar of minder. Het aantal speelbeurten per golfbaan wordt aangegeven in het overzicht op de pagina 'Golfbanen'.

Moet ik nog een greenfee betalen wanneer ik als klant van De Nederlandsche Golf Sociëteit speel?

Nee, u hoeft  geen greenfee te betalen. Het abonnement geeft u periodiek (bijvoorbeeld per maand) recht op een aantal speelbeurten zonder daar nog extra voor te hoeven betalen.

Kan ik mijn speelrecht voor het weekend of doordeweeks omruilen?

NLGS heeft twee vormen van speelrecht: 1- een speelrecht van maandag tot en met zondag en 2- een speelrecht voor de combinatie van één weekdag en één weekenddag. Bij iedere abonnementsvorm wordt aangegeven welke vorm van speelrecht het betreft. U kunt uw speelrecht niet omruilen. Upgraden van uw abonnement is wel mogelijk via klantenservice@nlgs.nl .

Valt 'vrijdag' onder speelrecht voor weekend- of weekdagen?

Vrijdag wordt gerekend onder de weekdagen

Wordt de garantie afgegeven dat op de genoemde banen kan worden gespeeld?

Er wordt geen garantie afgegeven voor beschikbaarheid van speelrecht. De Nederlandsche Golf Sociëteit heeft ruim voldoende speelrecht voor alle klanten, maar het kan voorkomen dat de gelijktijdige vraag het beschikbare aantal speelrechten overstijgt. Het speelrecht wordt afgestemd op het aantal klanten per regio, zodat de hoeveelheid speelrechten optimaal aansluit op de vraag en u in de meeste gevallen kunt spelen op de golfbaan naar keuze.

Het abonnement van De Nederlandsche Golf Sociëteit is individueel. De Nederlandsche Golf Sociëteit heeft bij alle banen 2 of meer speelrechten per dag beschikbaar, maar kan niet garanderen dat met meer dan 2 spelers kan worden gespeeld. Op enkele banen zijn al meer speelrechten beschikbaar en op termijn zal het aantal speelrechten per baan verder uitbreiden.

Kan ik mijn speelrecht overdragen aan iemand anders?

Speelrecht is niet overdraagbaar aan klanten of niet-klanten van De Nederlandsche Golf Sociëteit en is strikt persoonsgebonden.

Kan ik ongebruikt speelrecht meenemen naar de volgende maand?

Ongebruikt speelrecht kan niet worden meegenomen naar de volgende maand. In een nieuwe maand staan steeds weer nieuwe speelrechten tot uw beschikking.

Kan ik bij een 18-holes abonnement, een 18-holes speelrecht ook opsplitsen in 2 x 9 holes?

Het is niet mogelijk om bij een 18 holes abonnement, een 18-holes speelrecht op te splitsen in 2 x 9 holes. 

Kan ik een introducé(e) (een niet-klant van De Nederlandsche Golf Sociëteit) meenemen?

Voor introducees gelden de procedures en voorwaarden zoals gesteld door de desbetreffende golfbaan waar u wilt spelen. Dit valt niet onder de afspraken zoals De Nederlandsche Golf Sociëteit die heeft met de desbetreffende baan. U kunt uiteraard wel met niet-klanten spelen, echter dienen die zelf zorg te dragen voor een greenfee.

Kunnen er ook spelers zonder abonnement van De Nederlandsche Golf Sociëteit in dezelfde flight meespelen?

Spelers zonder abonnement kunnen ook meespelen in dezelfde flight. Wanneer zij geen lid zijn van de betreffende baan of andere vormen van speelrecht hebben dienen zij een greenfee te betalen. Het is uiteraard ook mogelijk voor hen om een abonnement af te sluiten bij De Nederlandsche Golf Sociëteit.

Kan ik meer dan één abonnement aanschaffen?

Het is niet mogelijk om gelijktijdig meer dan één actief abonnement te hebben. Het is uiteraard wel mogelijk om een nieuw abonnement aan te schaffen wanneer uw andere abonnement afloopt.

Kan ik ook meedoen aan wedstrijden?

De Nederlandsche Golf Sociëteit organiseert vooralsnog geen wedstrijden.

Is het mogelijk met z´n tweeën klant te worden?

U kunt ieder afzonderlijk klant worden van De Nederlandsche Golf Sociëteit. Uw abonnement is persoonsgebonden. U kunt wel gelijktijdig van het abonnement gebruikmaken en samen spelen.

Hoe lang is de reserveertermijn?

De abonnementen hebben een reserveertermijn van 14 dagen. Dit is het maximale aantal dagen dat u het speelrecht van De Nederlandsche Golf Sociëteit vooruit kunt reserveren. U kunt 14 dagen vooruit reserveren, of korter, tot op de dag zelf. Het is echter raadzaam om de boeking enkele dagen van te voren te reserveren om er zeker van te zijn dat er plaats is. 

Persoonlijk account

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, hoe stel ik een nieuw wachtwoord in?

Ga naar inloggen op de website van De Nederlandsche Golf Sociëteit en klik vervolgens op ´wachtwoord vergeten´.

U krijgt per e-mail een link toegestuurd waarmee u uw wachtwoord opnieuw kunt instellen.

Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

U logt in op de website van De Nederlandsche Golf Sociëteit en gaat naar het tabje ´PROFIEL´ en klikt vervolgens rechtsonder op ´Wachtwoord wijzigen´.

Vervolgens komt u op een pagina waar u uw huidige en nieuwe wachtwoord dient in te geven.

Ik wil mijn e-mailadres wijzigen, waar kan dit?

Een abonnement is gebonden aan een e-mailadres. Om deze te wijzigen verzoeken wij u een e-mail te sturen aan: Klantenservice@NLGS.nl.

Ik wil een adreswijziging doorgeven, waar kan dit?

Dit kunt u zelf doen in uw profiel wanneer u bent ingelogd.

Ik ben al klant maar inloggen lukt niet, wat moet ik doen?

U kunt uw wachtwoord opnieuw instellen door te klikken op 'inloggen' en dan op 'wachtwoord vergeten?'. Mocht dit niet lukken, dan kunt u een e-mail sturen aan: Klantenservice@NLGS.nl.

Reserveren

Hoe maak ik een reservering via mijn account bij De Nederlandsche Golf Sociëteit?

Om een reservering te maken doorloopt u de volgende stappen: 

  1. U selecteert het aantal holes dat u wenst te spelen en selecteert het aantal NLGS spelers, inclusief uzelf, voor wie u wilt reserveren.
  2. Vervolgens vult u de bijbehorende e-mailadressen in en druk u op enter. Er verschijnt een groen vinkje wanneer het e-mailadres bij ons bekend is.
  3. Vervolgens selecteert u een golfbaan naar keuze en een beschikbare datum naar keuze. Ook kunt u eerst een datum kiezen en vervolgens bekijken welke golfbanen op die datum nog beschikbaar zijn. Om dit te doen klikt u 'VOLGORDE OMDRAAIEN'.
  4. Om uw reservering te bevestigen klikt u onderaan op de oranje knop 'RESERVEREN'.
  5. De reservering is nu gemaakt en zichtbaar boven aan de pagina onder: 'UW RESERVERINGEN'. U als hoofdboeker ontvangt alle vouchers per e-mail, alle ander NLGS spelers ontvangen per e-mail hun eigen voucher.
  6. Nu hebt u voldoende tijd om bij de golfbaan de beschikbaarheid na te gaan en indien nodig een starttijd te boeken. Voor meer informatie kunt u terecht op onze 'Veelgestelde vragen' pagina.
  7. Print de voucher uit en geef deze af bij de golfbaan. Zonder geldige voucher kan de golfbaan u de toegang weigeren. Dit is uw eigen verantwoordelijkheid.
  8. NB: wanneer u een reservering maakt voor een groep (2 of meer personen) en u wilt de reservering annuleren voor de hele groep, dan dient u voor alle spelers te annuleren door de button 'Hele groep annuleren', te gebruiken. Wanneer u reserveert voor een groep en u annuleert alleen uw eigen reservering, gebruik dan de button: 'Mijn reservering annuleren'. De overige reserveringen blijven dan van kracht. 

Hoe lang van te voren kan ik een reservering maken?/starttijd boeken?

De abonnementen hebben een verschillende reserveertermijn, variërend van 0 tot 30 dagen. Dit is het aantal dagen dat u vooruit uw speelrecht kunt boeken. Met een 18-holes abonnement kunt u bijvoorbeeld 30 dagen vooruit reserveren. Korter kan natuurlijk ook tot op de dag zelf. U kunt dus reserveren en meteen spelen. Het is echter raadzaam om enkele dagen van te voren te boeken om er zeker van te zijn dat er plaats is.

Een starttijd boekt u uitsluitend bij de golfbaan. Hiervoor worden de mogelijkheden per golfbaan bepaald door de golfbaan zelf. Deze vindt u in het overzicht van de golfbanen. De termijn waarop u een starttijd kunt boeken bij een golfbaan varieert van 0 tot 14 dagen.

Hoe annuleer ik een reservering?

Wanneer u kijkt in het overzicht, ziet u uw lopende reserveringen. Bestaande reserveringen kunt u tot 20.00 uur de dag van te voren annuleren.

Indien u na het verstrijken van de annuleertermijn onverhoopt toch niet kunt gaan spelen, stellen wij het op prijs als u dit aangeeft door te klikken op 'Ik kan helaas niet'. Uw stelt het speelrecht weer beschikbaar voor andere klanten van De Nederlandsche Golf Sociëteit.

Hoe identificeer ik mijzelf als klant van De Nederlandsche Golf Sociëteit bij een golfbaan?

U krijgt bij het maken van een reservering een voucher van De Nederlandsche Golf Sociëteit. Deze vindt u onder 'uw reserveringen´. De voucher dient u uit te printen en te overhandigen wanneer u zich meldt bij de caddymaster. Ter identificatie moet bij het melden altijd de NGF-pas worden getoond met een paspoort of rijbewijs.

Wat gebeurt er als ik een reservering niet annuleer?

Als u uw reservering niet annuleert, verbeurt uw speelrecht. Uit coulance voor de andere klanten vragen wij u de reservering altijd te annuleren in het systeem. Dit zorgt ervoor dat een andere klant van De Nederlandsche Golf Sociëteit gebruikt kan maken van het speelrecht op de desbetreffende dag. Het kan altijd voorkomen dat u onverhoopt niet annuleert, daar hebben wij begrip voor. Bij herhaling zullen wij echter handelen naar de algemene voorwaarden

Wat gebeurt er als ik reserveer, maar de golfbaan is de desbetreffende dag niet beschikbaar?

Mocht het voorkomen dat de golfbaan geen beschikbaarheid heeft voor de dag waarop u bij De Nederlandsche Golf Sociëteit gereserveerd heeft, dan kunt u uw reservering annuleren en uw speelrecht op een andere datum of voor een andere golfbaan gebruiken.

Mocht er op de dag zelf sprake zijn van een baansluiting door bijvoorbeeld weersomstandigheden, dan kunt u dit melden via Klantenservice@NLGS.nl. Er wordt dan voor gezorgd dat uw speelrecht niet in rekening wordt gebracht. (Dit geldt niet voor situaties waarbij de baan geopend is, maar er geen beschikbaarheid is. U dient er zelf na te gaan of er plaats is op de baan. Doet u dit buiten de annuleringstermijn, dan is dat voor eigen risico.)

Kan ik altijd spelen?

Het kan voorkomen dat andere klanten van De Nederlandsche Golf Sociëteit de speelrechten eerder hebben gereserveerd. In dat geval bestaat er veelal de mogelijkheid om op één van de andere banen of op een andere dag te spelen.

Huisregels

Wat zijn de huisregels van De Nederlandsche Golf Sociëteit?

De huisregels van De Nederlandsche Golf Sociëteit zijn een afgeleide van de regels bij de baan waar u gaat spelen. Raadpleeg hiervoor altijd vooraf de website van de golfbaan. Verder adviseren wij u om de algemene voorwaarden te lezen alvorens u een abonnement aanschaft.

Ben ik als klant van De Nederlandsche Golf Sociëteit verzekerd voor schade of ongelukken op een golfbaan?

Als klant van De Nederlandsche Golf Sociëteit bent u zelf verantwoordelijk voor schade of ongelukken die door u veroorzaakt worden of die door anderen aan u worden toegebracht.

Gelden er kledingvoorschriften op de golfbaan?

Op iedere golfbaan gelden bepaalde kledingvoorschriften die ook per golfbaan verschillen. Op de website van de golfbaan kunt u zich informeren over de geldende kledingvoorschriften. Wij vragen u deze kledingvoorschriften te respecteren en u zich hier aan te houden. De golfbaan heeft het recht om u de toegang tot de golfbaan te weigeren indien u niet voldoet aan de kledingvoorschriften. Mocht dit voorkomen dan verbeurt uw speelrecht.

Herroepingsrecht

Op welke manier kan ik gebruik maken van het herroepingsrecht?

Teneinde het abonnement kosteloos te ontbinden met gebruikmaking van uw herroepingsrecht, dient u hiervan binnen een termijn van 14 werkdagen melding te maken bij De Nederlandsche Golf Sociëteit B.V., afdeling Klantenservice, middels een reactie per e-mail via Klantenservice@NLGS.nl. Indien u binnen 14 werkdagen gebruik maakt van uw abonnement, komt het herroepingsrecht te vervallen.

Opzegging

Wordt mijn abonnement automatisch verlengd?

Uw abonnement wordt niet automatisch verlengd. Zodoende kunt u nooit onbedoeld vastzitten aan uw abonnement. We voorzien uiteraard in de mogelijkheid om eenvoudig uw abonnement zelf te kunnen verlengen.