Veelgestelde vragen

Klant worden

Hoe word ik klant bij de NLGS?

Welkom bij De Nederlandsche Golf Sociëteit (De NLGS). Als u een abonnement van 12 maanden wilt aanschaffen, dan kan dat online en via Ideal of creditcard. Kies het abonnement van uw keuze via www.nlgs.nl/abonnementen en klik op de button 'BESTELLEN'. Vul de gevraagde informatie in. Klik na punt 6 op 'AKKOORD EN NAAR BETALEN'. Na de betaling ontvangt u een welkomstmail met bevestiging van uw betaalde abonnement. Zit deze mail niet in uw inbox, controleer dan uw spambox. 
Heeft u ooit eerder een abonnement gehad, of heeft u het betaalproces niet in één keer voltooid, dan herkent het systeem uw emailadres: kies dan een andere route. Ga naar www.nlgs.nl; klik rechtsboven op de zwarte button 'MIJN NLGS'. Log in met uw emailadres en wachtwoord dan komt u in Mijn.nlgs. Klik in de witte bovenbalk op 'Abonnementen' en kies het abonnement van uw keuze. Volg dan de stappen zoals hierboven beschreven. 
Een belangrijk aandachtspunt tijdens uw inschrijving bij De Nederlandsche Golf Sociëteit is dat u uw NGF pasnummer ofwel het GSN nummer invult, dit staat op uw (digitale) NGF en begint met NL gevolgd door 8 cijfers. Dit dient voor De Nederlandsche Golf Sociëteit ter verificatie en komt altijd op uw e-voucher te staan. Uw naam moet overeenkomen met de naam op uw NGF pas. Reden hiervoor is dat u zich voor het spelen zowel met uw NGF pas, als met uw NLGS e-voucher desgevraagd moet identificeren bij de receptie van de baan waar u gaat spelen. De NLGS voucher is naam- en datumgebonden, beiden staan op de e-voucher. Deze is niet overdraagbaar op derden. De Nederlandsche Golf Sociëteit geeft geen blanco vouchers uit. 

Bonusvoucher actie: als u samen met uw partner of golfmaatje abonnee wordt, dan krijgt u beiden een extra speelvoucher kado, vrij te gebruiken tijdens de looptijd van het abonnement. Bent u al abonnementhouder en u brengt een nieuwe golfer aan, dan ontvangt u ook allebei een kadovoucher. Klik hier voor de actievoorwaarden. Mail naar klantenservice@nlgs.nl of bel 06-10333099.

Stelt De Nederlandsche Golf Sociëteit (NLGS) voorwaarden aan het klant worden?

De Nederlandsche Golf Sociëteit stelt als voorwaarden dat u geregistreerd bent bij de Nederlandse Golf Federatie (NGF) en daarmee in het bezit bent van handicap 54 of lager (voorheen het golfvaardigheidsbewijs) én dat u ouder bent dan 18 jaar.
 

Kan ik meerdere mensen tegelijk als klant inschrijven?

Het abonnement bij De Nederlandsche Golf Sociëteit is persoonsgebonden waardoor het niet mogelijk is om met meerdere mensen in één keer in te schrijven. Wel kunt u allen apart klant worden van De Nederlandsche Golf Sociëteit.

Kan ik met meerdere klanten van de De Nederlandsche Golf Sociëteit tegelijkertijd op een baan spelen?

Op alle golfbanen waarmee De NLGS samenwerkt kunt u met 4 personen tegelijk spelen. U kunt bijvoorbeeld ook met een grotere groep spelen of alleen. De afspraken verschillen per baan. Op een aantal banen kunnen wij inmiddels groepjes van 8-10 personen faciliteren (graag uw verzoek tijdig mailen naar klantenservice@nlgs.nl, de planning verloopt via Mariëlle Dorrestein). Vanzelfsprekend is dit wel afhankelijk van de capaciteit die De Nederlandsche Golf Sociëteit heeft ingekocht en de baanbeschikbaarheid zelf. Het kan voorkomen dat andere klanten van De Nederlandsche Golf Sociëteit op de door u gewenste dag al één of meerdere vouchers en starttijden hebben gereserveerd.

Zijn er administratiekosten van toepassing?

Er worden geen administratiekosten berekend. Voor de betaling van het abonnement in 12 termijnen worden incassokosten in rekening gebracht. 

Hoe snel is mijn abonnement actief?

Bij de inschrijving bepaalt u zelf of uw abbonement per direct ingaat, of met de start van de volgende kalendermaand. Alle abonnementen hebben een looptijd van 12 maanden.

Contact

De Nederlandsche Golf Sociëteit B.V.
Maarnse Grindweg 30
​3953 LW Maarsbergen
Telefoon: +31 6 10333099 (Mariëlle Vettorato-Dorrestein)
E-mail: klantenservice@nlgs.nl
Website: www.nlgs.nl

 

Abonnement

Welke voordelen biedt de De Nederlandsche Golf Sociëteit?

De Nederlandsche Golf Sociëteit biedt een abonnementsvorm waarbij u niet langer per ronde greenfee hoeft te betalen. Het abonnement is zo opgezet dat golfers tegen een aantrekkelijk tarief op een groot aantal verschillende golfbanen kunnen spelen. De NLGS e-voucher wordt geaccepteerd op 36 golfbanen. Wanneer u abonnementhouder bent, ontvangt u elke 1e maand uw e-voucher(s) in mijn.nlgs.

Op welke golfbanen kan ik als klant van de De Nederlandsche Golf Sociëteit spelen?

De Nederlandsche Golf Sociëteit biedt u speelmogelijkheid op alle van de 37 aangesloten golfbanen. Bij vier van de 37 banen zijn er daluren. Een overzicht van alle golfbanen vindt u door bovenaan de website op het kopje 'Golfbanen' te klikken. Scroll naar beneden voor de baaninformatie. De samenwerking met de golfbanen blijft in ontwikkeling en zou gedurende de looptijd van uw abonnement kunnen veranderen. 

Hoe vaak mag ik spelen op dezelfde baan?

Het abonnement is bedoeld om op meerdere golfbanen te kunnen spelen. U mag bij een abonnement waarbij u 1 x per maand 9 of 18 holes kunt spelen maximaal 5 x op een en dezelfde baan spelen in 12 maanden. Heeft u een abonnement waarbij u 2 x per maand 9 of 18 holes kunt spelen, dan mag u maximaal 7 keer op een en dezelfde baan spelen per 12 maanden. In mijn.nlgs onder de button 'Speelgeschiedenis' kunt u zien waar en wanneer u gespeeld hebt gedurende de looptijd van het abonnement.

Moet ik nog greenfee betalen wanneer ik als klant met een speelvoucher van De Nederlandsche Golf Sociëteit speel?

Nee, u hoeft geen greenfee te betalen. Het abonnement geeft u elke maand de gelegenheid om op uw voucher(s) te spelen, zonder daar nog extra voor te hoeven betalen.

Wordt de garantie afgegeven dat op de genoemde banen kan worden gespeeld?

Er wordt geen garantie afgegeven voor beschikbaarheid van het speelrecht/voucher. Dit betekent dat op de dag dat u uw NLGS voucher heeft gereserveerd, u de baan belt (of online boekt) of de baan een starttijd beschikbaar heeft. De baan heeft te maken met wedstrijden en clinics, waardoor er mogelijk geen starttijd beschikbaar is op uw gewenste speeldag. U kunt de voucher dan opnieuw gebruiken voor een andere datum of een andere baan. De Nederlandsche Golf Sociëteit heeft ruim voldoende capaciteit ingekocht voor alle 900+ klanten, maar het kan voorkomen dat de gelijktijdige vraag het beschikbare aantal dagvouchers overstijgt (zoals bij mooi weer of aan het einde van de maand) of dat de ingekochte capaciteit op een baan door de NLGS gedoseerd wordt vrijgegeven om de balans van de capaciteit periodiek te bewaken. De beschikbaarheid van de vouchers wordt zorgvuldig afgestemd op het aantal klanten per regio, zodat de hoeveelheid vouchers optimaal aansluit op de vraag en u in de meeste gevallen kunt spelen op de golfbaan naar keuze. 

Kan ik bij een 18-holes abonnement, een 18-holes speelrecht ook opsplitsen in 2 x 9 holes?

Het is niet mogelijk om bij een 18 holes abonnement, een 18-holes speelrecht ofwel speelvoucher op te splitsen in 2 x 9 holes op verschillen dagen te bespelen. Wel mag u 9 holes spelen op uw 18 holes speelvoucher.

Hoe lang is de reserveertermijn?

De abonnementen hebben een reserveertermijn van 14 dagen. Dit is het maximale aantal dagen dat u de voucher van De Nederlandsche Golf Sociëteit vooruit kunt reserveren. U kunt 14 dagen vooruit reserveren, of korter, tot op de dag zelf. Het is echter raadzaam om de boeking enkele dagen van te voren te reserveren om er zeker van te zijn dat er plaats is. Na reserveren van uw voucher dient u wel de baan te bellen voor een starttijd.

Kan ik mijn speelrecht overdragen aan iemand anders?

Een speelrecht/voucher is niet overdraagbaar aan klanten of niet-klanten van De Nederlandsche Golf Sociëteit en is strikt persoonsgebonden én datumgebonden. Dit geldt ook voor een bonusvoucher.

Kan ik ongebruikt speelrecht meenemen naar de volgende maand?

Ongebruikt speelrecht kan niet worden meegenomen naar de volgende maand. Vanaf de 1e van de maand staat er weer een nieuw speelrecht/voucher tot uw beschikking.

Kan ik een introducé(e) (een niet-klant van De Nederlandsche Golf Sociëteit) meenemen?

Voor introducees gelden de procedures en voorwaarden voor gasten zoals deze gesteld zijn door golfbaan waar u wilt spelen. Dit valt niet onder de afspraken zoals De Nederlandsche Golf Sociëteit die heeft met de desbetreffende baan. U kunt uiteraard wel met niet-klanten spelen, echter dienen die zelf zorg te dragen voor de betaling van hun greenfee.

Kunnen er ook spelers zonder abonnement van De Nederlandsche Golf Sociëteit in dezelfde flight meespelen?

Spelers zonder abonnement kunnen meespelen in dezelfde flight. Wanneer zij geen lid zijn van de betreffende baan of andere vormen van speelrecht hebben, dienen zij een greenfee te betalen. Het is uiteraard ook mogelijk voor hen om een abonnement af te sluiten bij De Nederlandsche Golf Sociëteit. U ontvangt dan beiden een bonusvoucher. Klik hier voor de actievoorwaarden.

Kan ik meer dan één abonnement aanschaffen?

Het is niet mogelijk om gelijktijdig meer dan één actief abonnement te hebben. U kunt uw abonnement wel op elk gewenst moment upgraden naar een abonnement waarmee u meer kunt spelen, mailt u dan naar klantenservice@nlgs.nl. Hier worden geen administratiekosten voor berekend en u betaalt alleen voor de rest van de maanden van uw upgrade. Het is uiteraard wel mogelijk om een nieuw abonnement aan te schaffen wanneer uw andere abonnement afloopt. Dan onvangt u altijd een vaste klantenkorting ter waarde van ongeveer 1 speelvoucher. Kijk hiervoor op  www.nlgs.nl/abonnementen

Kan ik ook meedoen aan wedstrijden?

Ja dat kan, wanneer De Nederlandsche Golf Sociëteit een wedstrijd organiseert, ontvangt u als abonnee hiervoor een uitnodiging. 

Is het mogelijk met z'n tweeën klant te worden?

U kunt ieder afzonderlijk klant worden van De Nederlandsche Golf Sociëteit. Uw abonnement is persoonsgebonden. U kunt wel gelijktijdig van het abonnement gebruikmaken en samen spelen.

Mijn NLGS

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, hoe stel ik een nieuw wachtwoord in?

Klik op de button 'Inloggen' op de website van De Nederlandsche Golf Sociëteit en klik vervolgens op 'wachtwoord vergeten'.

U krijgt per e-mail een link toegestuurd waarmee u uw wachtwoord opnieuw kunt instellen.

Hoe maak ik een reservering via mijn account bij De Nederlandsche Golf Sociëteit?

Om een reservering te maken, logt u in op mijn.nlgs en doorloopt u de volgende stappen: 

  1. Klik op 'Reserveren' (witte bovenbalk). U selecteert het aantal holes dat u wenst te spelen en selecteert het aantal NLGS spelers, inclusief uzelf, voor wie u wilt reserveren.
  2. Vervolgens vult u de bijbehorende e-mailadressen in en druk u op enter (of op +). Er verschijnt een groen vinkje wanneer het e-mailadres bij ons bekend is.
  3. Vervolgens selecteert u een golfbaan naar keuze en een beschikbare datum naar keuze. Ook kunt u eerst een datum kiezen en vervolgens bekijken welke golfbanen op die datum nog beschikbaar zijn. Om dit te doen klikt u 'Kies eerst een datum'.
  4. Om uw reservering te bevestigen klikt u onderaan op de button 'Bevestig reservering'.
  5. De reservering is nu gemaakt en zichtbaar boven aan de pagina onder: 'RESERVERINGEN'.  Klik op de button om de voucher downloaden en een screenshot maken. 
  6. Na het vastleggen van de voucher, belt u de baan voor een starttijd (of boekt online). 
  7. Neem een screenshot van de voucher mee naar de baan: zonder geldige voucher op de juiste naam en datum kunt u niet spelen. Op de dag van spelen ontvangt de golfbaan ook uw e-voucher. 
  8. NB: wanneer u een reservering maakt voor een groep (2 of meer personen) en u wilt de reservering annuleren voor de hele groep, dan dient u voor alle spelers te annuleren door de button 'Hele groep annuleren', te gebruiken. Wanneer u reserveert voor een groep en u annuleert alleen uw eigen reservering, gebruik dan de button: 'Mijn reservering annuleren'. De overige reserveringen blijven dan van kracht. 

Wordt mijn abonnement automatisch verlengd?

Uw abonnement wordt niet automatisch verlengd. Zodoende kunt u nooit onbedoeld vastzitten aan uw abonnement. We voorzien uiteraard in de mogelijkheid om eenvoudig uw abonnement zelf te kunnen verlengen 30 dagen voordat uw abonnement afloopt. Als u hierover vragen heeft dan kunt u een mail sturen naar klantenservice@nlgs.nl

Ben ik als klant van De Nederlandsche Golf Sociëteit verzekerd voor schade of ongelukken op een golfbaan?

Als klant van De Nederlandsche Golf Sociëteit bent u zelf verantwoordelijk voor schade of ongelukken die door u veroorzaakt worden of die door anderen aan u worden toegebracht.

Ik wil mijn e-mailadres wijzigen, waar kan dit?

Een abonnement is gebonden aan een e-mailadres. Om deze te wijzigen verzoeken wij u een e-mail te sturen aan klantenservice@nlgs.nl.

Hoe annuleer ik een reservering?

Op de reserveringspagina in mijn.nlgs, ziet u uw lopende e-voucher reservering. Bestaande reserveringen kunt u tot 20.00u de dag vóórdat u gaat spelen, kostenloos annuleren. Uw voucher wordt dan automatisch beschikbaar gesteld om opnieuw te kunnen reserveren.
Annuleert u ná 20.00u uur de dag vóórdat u gaat spelen, dan vervalt de voucher. Voorbeeld: u heeft de voucher gereserveerd voor 15 juni, dan dient u deze op 14 juni voor 20.00u te annuleren in mijn.nlgs. Annuleert u op 14 juni na 20.00u of op de speeldag zelf op 15 juni, dan vervalt uw voucher. In beide gevallen belt of mailt u de baan dat u niet komt spelen.
Wanneer u na de annuleringstermijn annuleert door ziekte, regen, autopech etc. dan is dat geen geldige redenen voor het opnieuw beschikbaar stellen van de voucher. In deze situatie vervalt de voucher. 

Mocht er op de speeldatum van de voucher sprake zijn van een baansluiting door bijvoorbeeld weersomstandigheden, dan kunt u dit op de speeldag zelf melden via klantenservice@nlgs.nl. Er wordt dan gezorgd dat uw voucher opnieuw beschikbaar wordt gesteld. Gebeurt dit op laatste dag van de maand, dan kunt u de voucher op deze dag inzetten op een andere baan die wel open is. U kunt de voucher niet meenemen naar de volgende maand. We adviseren altijd om niet te wachten met het spelen op de voucher tot de laatste dagen van de maand.

Ik wil een adreswijziging doorgeven, waar kan dit?

Dit kunt u zelf doen in uw profiel wanneer u bent ingelogd. Klik op 'Reserveren' en klik daarna op het tabblad 'Profiel'.

Hoe identificeer ik mijzelf als klant van De Nederlandsche Golf Sociëteit bij een golfbaan?

U krijgt bij het maken van een reservering een voucher van De Nederlandsche Golf Sociëteit. Deze vindt u onder 'uw reserveringen´. De voucher dient u uit te printen en te overhandigen wanneer u zich meldt bij de receptie/caddymaster. Ter identificatie moet bij het melden altijd de NGF-pas worden getoond met een paspoort of rijbewijs.

Ik ben al klant maar inloggen lukt niet, wat moet ik doen?

U kunt uw wachtwoord opnieuw instellen door te klikken op 'inloggen' en dan op 'wachtwoord vergeten?'. Mocht dit niet lukken, dan kunt u een e-mail sturen aan klantenservice@nlgs.nl

Wat gebeurt er als ik een reservering niet annuleer?

Als u uw reservering niet annuleert, verbeurt uw speelrecht. Uit coulance voor de andere klanten vragen wij u de reservering altijd te annuleren in het systeem. Dit zorgt ervoor dat een andere klant van De Nederlandsche Golf Sociëteit gebruikt kan maken van het speelrecht op de desbetreffende dag. Het kan altijd voorkomen dat u onverhoopt niet annuleert, daar hebben wij begrip voor. Bij herhaling zullen wij echter handelen naar de  algemene voorwaarden

Wat gebeurt er als ik reserveer, maar de golfbaan is de desbetreffende dag niet beschikbaar?

Mocht het voorkomen dat de golfbaan geen beschikbaarheid heeft voor de dag waarop u bij De Nederlandsche Golf Sociëteit gereserveerd heeft, dan kunt u uw reservering annuleren en uw speelrecht op een andere datum of voor een andere golfbaan gebruiken.

Mocht er op de speeldag zelf sprake zijn van een baansluiting door bijvoorbeeld weersomstandigheden, dan kunt u dit op de speeldag zelf melden via klantenservice@nlgs.nl . Er wordt dan voor gezorgd dat uw speelrecht niet in rekening wordt gebracht. (Dit geldt niet voor situaties waarbij de baan geopend is, maar er geen beschikbaarheid is. U dient er zelf na te gaan of er plaats is op de baan. Doet u dit buiten de annuleringstermijn, dan is dat voor eigen risico.)

Kan ik altijd spelen?

Het kan voorkomen dat andere klanten van De Nederlandsche Golf Sociëteit de speelrechten eerder hebben gereserveerd of dat de door De Nederlandsche Golf Sociëteit ingekochte capaciteit op een specifieke baan gedoseerd open wordt gezet. In dat geval bestaat er veelal de mogelijkheid om op één van de andere banen of op een andere dag te spelen.

U kunt één of meer maanden niet spelen?

Het speelrecht wordt per maand beschikbaar gesteld. Het kan voorkomen dat u bijvoorbeeld door reizen, vakantie, werk, afspraken, ziekte, geen vervoer, autopech, blessures of weersomstandigheden uw speelrecht niet kunt verbruiken. Ook dan geldt dat het speelrecht niet meegenomen kan worden naar een volgende maand. De prijs van de abonnementen is zodanig vastgesteld dat zelfs bij een verbruik van 60-70% van het beschikbare speelrecht (gemeten over een jaar) de gemiddelde prijs per gespeelde ronde aantrekkelijker is dan een alternatief.

Reserveren op Mijn NLGS

Hoe lang van te voren kan ik een reservering maken?/starttijd boeken?

De abonnementen hebben reserveertermijn 14 dagen. Dit is het aantal dagen dat u vooruit uw speelrecht kunt boeken. Korter kan natuurlijk ook tot op de dag zelf. U kunt dus reserveren en meteen spelen. Het is echter raadzaam om enkele dagen van te voren te boeken om er zeker van te zijn dat er plaats is. Een starttijd boekt u uitsluitend bij de golfbaan. Hiervoor worden de mogelijkheden per golfbaan bepaald door de golfbaan zelf. Deze vindt u in het overzicht na het inloggen op de reserveringspagina via het tabblad  'Baaninformatie'.

Huisregels

Wat zijn de huisregels van De Nederlandsche Golf Sociëteit?

De huisregels van De Nederlandsche Golf Sociëteit zijn een afgeleide van de regels bij de baan waar u gaat spelen. Raadpleeg hiervoor altijd vooraf de website van de golfbaan. Verder adviseren wij u om de algemene voorwaarden te lezen alvorens u een abonnement aanschaft.

Gelden er kledingvoorschriften op de golfbaan?

Op iedere golfbaan gelden bepaalde kledingvoorschriften die ook per golfbaan verschillen. Op de website van de golfbaan kunt u zich informeren over de geldende kledingvoorschriften. Wij vragen u deze kledingvoorschriften te respecteren en u zich hier aan te houden. De golfbaan heeft het recht om u de toegang tot de golfbaan te weigeren indien u niet voldoet aan de kledingvoorschriften. Mocht dit voorkomen dan verbeurt uw speelrecht.

Herroepingsrecht

Op welke manier kan ik gebruik maken van het herroepingsrecht?

Teneinde het abonnement kosteloos te ontbinden met gebruikmaking van uw herroepingsrecht, dient u hiervan binnen een termijn van 14 werkdagen melding te maken bij De Nederlandsche Golf Sociëteit B.V., afdeling Klantenservice, middels een reactie per e-mail via klantenservice@nlgs.nl. Indien u binnen 14 werkdagen gebruik maakt van uw abonnement, komt het herroepingsrecht te vervallen.